Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, satın alma bedelinin iadesini, ürünün ayıpsız muadili ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi yapılmasını ve ürünün ücretsiz onarılmasını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir. Satıcı, tüketicinin talebine uymak zorundadır.
Kusurlu ürün ne demek?
Satın alma anında kendisinden beklenen veya vaat edilen fonksiyonları yerine getirmeyen, eksik veya hatalı özellikleri bulunan ürünler ayıplı mal olarak değerlendirilir.
Kusurlu malın değişimi kaç yıldır?
Kanun veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan zamanaşımı süresi iki yıldır ve ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren başlar.
Ayıplı mal neleri kapsar?
Arızalı ürün nedir? Arızalı ürün, ambalajında, etiketinde, kullanım kılavuzunda, reklam ve duyurularda belirtilen özelliklerden bir veya birkaçını taşımayan, alıcı açısından faydayı azaltan veya ortadan kaldıran, hukuki ve ekonomik açıdan kusurları bulunan üründür.
Kusurlu ürün iadesi kaç gün?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğunun anlaşılması hâlinde tüketicinin 30 gün içinde satıcıya bildirmesi yeterli kabul edilir.
Kusurlu ürün iadesinde kargo ücretini kim öder?
Ticaret Bakanlığı’nın 1 Ekim 2022’den itibaren yürürlüğe giren yeni düzenlemesi. Artık internetten alışverişlerde, ürünün iadesi için kargo masrafları, ürün arızalı, kırık, defolu vb. olmadığı sürece satıcı tarafından değil, müşteri tarafından karşılanacaktır. Ucuz bir ürün aldıysanız, hiç iade etmemeniz daha iyi olacaktır.
Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?
Tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici uyuşmazlık çözüm kurulları ve tüketici mahkemeleri.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Malda ayıptan ancak sözleşmede kararlaştırılan mal teslim edilmişse, ancak malın vaat edilen nitelikleri eksikse veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken nitelikler eksikse söz konusu olduğu söylenebilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.
Ayıplı mal kaç günde iade edilir?
Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.
Hangi ürünler iade edilemez?
Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Ayıplı maldan kim sorumlu olur?
Satıcının bir ayıptan sorumlu tutulabilmesi için, ayıp, satılan malın faydası ve zararı alıcıya geçtiği anda mevcut olmalıdır. Ayıp, teslimden sonra ortaya çıkarsa, satıcı bundan sorumlu değildir. Örneğin, mal alıcıya teslim edildiğinde ayıplı olmalıdır. Kullanımdan kaynaklanan bir bozulma varsa, satıcı bundan sorumlu değildir.
Ayıplı araç aldım ne yapmam lazım?
-Satıcıya derhal haber verilmelidir. -Satıcının hile ile gizlediği veya ağır ihmali bulunan bir ayıp varsa, bunu da derhal bildirmelisiniz. -Satıcının hile ile gizlediği veya ağır ihmali bulunan bir durum yoksa, satıcıya karşı rücu hakkı yoktur.
Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?
– Satılan malı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden indirim isteyebilir. – Malın, tüm masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz olarak onarılmasını isteyebilir. – Veya şirket, malın ayıpsız benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel hükümlere göre zararlarının tazminini talep etme hakkına sahiptir.
Ayıplı araç aldım ne yapmam lazım?
-Satıcıya derhal başvurulmalıdır. -Satıcının hile ile gizlediği veya ağır ihmal ile işlediği bir ayıp varsa, bunu da derhal şikâyet etmelisiniz. -Satıcının hile ile gizlediği ve ağır ihmali bulunmayan bir durum olmadıkça, satıcıya karşı rücu hakkı yoktur.
Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Bir tüketici arızalı bir ürün satın alırsa, ürünü satın aldığı firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. İade girişimci tarafından kabul edilmezse, tüketici hakem heyetine başvurma seçeneği vardır.
Ayıplı mal kaç gün içinde satıcıya ihbar edilmelidir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.
Satın aldığımız ürün zamanında teslim edilmezse neler yapabiliriz?
Buna göre, satılan mal alıcıya teslim edilmez ve alıcı ödemeyi yapmazsa, diğer taraf borcunun yerine getirilmesi için makul bir süre belirleyebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcı ödemeyi yapmazsa, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde belirtilen seçeneklere sahiptir.