Ayıplı hizmet ne demek?
TKHK sanat.
Kusurlu mal alanların hakları nelerdir?
İade veya değişim konusunda bir söz varsa, iade veya değişim mümkündür. Yapabilir miyim? Ürün arızalıysa, tüketiciler satın alma bedelinin iadesini, ürünün eşdeğer, arızasız bir ürünle değiştirilmesini, arızaya orantılı fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarılmasını talep etme hakkına sahiptir.
Kusurlu ürüne ne denir?
Satın alma anında kendisinden beklenen veya vaat edilen fonksiyonları yerine getirmeyen, eksik veya hatalı özellikleri bulunan ürünler ayıplı mal olarak değerlendirilir.
Kusurlu ürün nasıl olur?
Aldığınız ürün beklenenden daha kısa bir süre çalışıyorsa. Beklemenize rağmen herhangi bir güncelleme almıyorsanız. Aldığınız ürün, vaat edilen kullanım talimatlarına uygun olarak kullanılmasına rağmen beklendiği gibi performans göstermiyorsa veya kullanım talimatlarına uyulmaması nedeniyle bozuluyorsa arızalı kabul edilir.
Ayıplı kusurlu ne demek?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği anda taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uygun olmayan veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımayan ve sözleşmeye aykırılık oluşturan maldır.
Ayıplı hizmet nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Bunların özelliği; Ürün, ambalajında, kullanım kılavuzunda, reklam ve ilanlarda belirtilen özelliklere sahip değilse veya üründe bulunması gereken özellikler yoksa ayıplı sayılır.
Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?
Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, seçim özgürlüğü hakkı, duyulma (temsil edilme) hakkı, tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.
Kusurlu hak ne demek?
Suçluluk; bir kimsenin işlediği fiilin haksız olduğunu bilmesine ve hukuka uygun hareket etme imkânı ve gücüne sahip olmasına rağmen, hukukun gereklerine aykırı hareket etmeyi seçmesi ve bu nedenle mahkûm edilip cezalandırılması anlamına gelir.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.
Tüketici hakları 11. madde nedir?
Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, ayıplı ürünün ölüme ve/veya kişisel yaralanmaya ve/veya kullanılan diğer mallara zarar vermesi halinde, üreticiden tazminat talep etme hakkına da sahiptir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.
Aldığı bir ürün bozuk çıkan kişi hakkını aramak için nerelere başvurulmalıdır?
(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)
4077 sayılı kanun nedir?
28 – 4077 sayılı Kanunun 24 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir: “Madde 24 – Satışa sunulan bir parti malın ayıplı olması halinde, Bakanlık, tüketiciler veya tüketici örgütleri, ayıplı parti malın üretiminin ve satışının durdurulması ve ayıplı malın satışa sunanlardan tahsili için dava açabilirler.
Ücretsiz onarım nedir?
Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde düzenlenen seçimlik haklardan ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik ücreti, değiştirilen parça bedeli veya başkaca herhangi bir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarttırmakla yükümlüdür.
Ayıplı hizmet kriterleri nelerdir?
Sağlayıcı tarafından beyan edilen ve internet portalında veya reklam ve duyurularda belirtilen nitelikleri taşımayan veya öngörülen amaca veya makul olmasını beklediğimiz faydaya göre değerini azaltan veya ortadan kaldıran önemli, hukuki veya ekonomik kusurları bulunan hizmetler ayıplı hizmet olarak kabul edilir.
Ayıplı mal neleri kapsar?
Arızalı ürün nedir? Arızalı ürün, ambalajında, etiketinde, kullanım kılavuzunda, reklam ve duyurularda belirtilen özelliklerden bir veya birkaçını taşımayan, alıcı açısından faydayı azaltan veya ortadan kaldıran, hukuki ve ekonomik açıdan kusurları bulunan üründür.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.
Ayıplı araç için nereye başvurulur?
Araç ayıplı ise, aracın satın alındığı gerçek kişiyle ilgili ise Asliye Hukuk Mahkemesi’nde; araç galeriden satın alınmış ise Tüketici Mahkemesi’nde dava açılabilir.
Tavsiyeli Bağlantılar: Düğürcük Ne Demektir